UROCOL·LECTOR I SONDES VESICALS

Laten we beginnen. Het is Gratis
of registreren met je e-mailadres
UROCOL·LECTOR I SONDES VESICALS Door Mind Map: UROCOL·LECTOR I SONDES VESICALS

1. IMPOSSIBILITAT DE MICCIONAR: SONDATGE VESICAL

1.1. TIPUS DE SONDATGES

1.2. Sondatge intermitent

1.2.1. Realitzar descàrregues puntuals. Sondes rígides d'una sola llum.

1.2.1.1. Sonda Robinson o Nelaton.

1.3. Sondatge temporal

1.3.1. Per unes quantes hores. Sondes

1.3.1.1. Sonda Foley.

1.4. Sondatge permanent

1.4.1. Per dies o setmanes. Sondes flexibles d dues o tres llums.

1.4.1.1. Sonda Foley.

1.5. Sondatge suprapúbic

1.5.1. Impossibilitat de sondar via uretral.

1.5.1.1. Sonda Malecot i sonda Pezzer.

1.6. Col·laboració de l’auxiliar

1.6.1. --Preparació del material. –Preparació del pacient. –Lliurament del material de forma estèril. –Recollida del material en finalitzar la tècnica.

1.7. Objectius

1.7.1. –Facilita l’evacuació de l’orina i determinar la quantitat d’orina residual. –Obtenir una mostra d’orina estèril. –Irrigar la bufeta. –Introduir medicaments i contrastos (cistografia). –Prevenir la tensió en la pelvis o ferides abdominals per la bufeta distesa. –Evitar que l’orina irriti la ferida quirúrgica en pacients operats de la regió perineal.

1.8. Riscos de sondatge vesical

1.8.1. -Creació d’una falsa via per traumatisme. - Retenció urinària per obstrucció causada per colzament de la sonda, coàguls, moc o sediments de l’orina. - Infecció urinària ascendent per migració de bacteris a través de la llum de la sonda. - Presència d’hematúria posterior al sondatge a causa d’alguna petita ferida provocada en realitzar la tècnica. - UPP a la zona d’inserció per una fixació incorrecta

1.9. PROTOCOL INSTAURACIÓ SONDA VESICAL

1.10. PROTOCOL DE NETEJA I MANTENIMENT DE SONDATGE VESICAL

2. COL·LOCACIÓ UROCOL·LECTOR MASCULÍ

2.1. TIPUS D'UROCOL·LECTORS

2.1.1. Autoadhesiu

2.1.2. Amb banda biadhesiva

2.2. Col·laboració de l'auxiliar

2.2.1. -Preparació del material i del pacient. -Educació sanitària al pacient. -Recollida del material.

2.3. Objectius

2.3.1. -Facilitar l'excreció de l'orina en pacient incontinent. -Millorar la comoditat del pacient. -Evitar infeccions. -Permetre la recollida de mostres.

2.4. Riscos urcol·lector

2.4.1. -Sense riscos evidents, només infeccions per falta d'higiene, estrangulament penià per mida d'urocol·lector massa petita o fuites per mida massa grossa.

2.5. PROTOCOL